Een goed onderling contact is essentieel voor het slagen van een behandeling. Vandaar dat ik er naar streef je op een open en respectvolle wijze te benaderen. Daarnaast zal ik je op directe of indirecte wijze uitnodigingen om jouw ideeën en gevoelens over het verloop van de behandeling te delen en sta ik open voor kritiek.
Klachtenregeling
Mocht je toch ergens ontevreden over blijven of een klacht hebben, aarzel dan niet en laat het mij weten. Als de drempel van een rechtstreekse benadering te hoog voor je is kun je mij ook telefonisch, per brief of per mail op de hoogte stellen van jouw klacht. Ik zal dan altijd zo snel mogelijk contact met je opnemen. Mochten we er samen niet uit komen dan kan ik, indien je dit wenst, een andere hulpverlener zoeken om jouw klacht mee te bespreken.
Klachtenregeling WKZ (NIP)
Ik ben lid van de NIP klachten en geschillencommissie. Deze wordt uitgevoerd door CBKZ. Klik op deze link klachten en geschillen regelement van het NIP voor meer informatie. Je kunt eventueel een klacht indienen bij het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Hun e-mailadres is: klachten@cbkz.nl. Een klacht kan ook worden ingediend per aangetekende post: CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem. Een klacht kan ook digitaal worden ingevuld via het Klachtenformulier-NIP-regeling.